KPN & Ziggo grootste probleem tijdens en na de bouw tot nu toe
Al voordat we gingen bouwen werden we door veel mensen gewaarschuwd dat je tegen veel problemen aan kan gaan lopen. Hieronder een paar:
– Bouwmaterialen zijn er niet, bij ons niet veel van gemerkt
– Warmtepomp is niet te krijgen en je moet heel lang wachten tot je hem krijgt zelf berichten van een half jaar later na oplevering, bij ons twee weken later
– Stroom wordt niet aangesloten en zonder stroom kan je niet veel met een nieuw huis, bij ons ruim voor oplevering gebeurt
Maar wat ons niet verteld werd dat het heel heel erg lang kan duren voordat je internet in je huis hebt. Bij ons is er in september 2022 door Selekthuis een aanvraag gedaan bij zowel Ziggo als KPN en van beide bericht gehad dat ze dit zo snel mogelijk oppakken en voor een aansluiting zorgen.
Nu komt het op een gegeven moment weten we wanneer we de sleutel kregen dat was ergens eind januari 2023, en toen begonnen de problemen.
Allereerst maar ff Ziggo contacteren die zeggen je kan een abo afsluiten op de website en verder kunnen we niks doen, maar dit gaat dus niet. Dus die valt af, nou willen we toch geen ziggo maar goed.
Dan KPN, waar we al jaren lid van zijn, die weten van niks en kunnen niet zien wanneer wij aangesloten gaan worden want de aannemer van hun regelt dat. Ondertussen krijgen we wel bericht dat ons abonnement opgezegd gaat worden omdat de nieuwe bewoners op ons oude adres ook internet willen.
Dus vanaf januari zijn we al aan het bellen en mailen met KPN en KPN netwerk blijkbaar twee verschillende bedrijven de een zorgt voor de abonnementen aan de klant de andere voor de kabel in de grond. Maar goed KPN adviseert ons let wel hun eigen helpdesk om maar een abonnement bij Ziggo af te sluiten want dat is de snelste manier om internet te krijgen. Want ja ze hebben op postcode gekeken en het is een nieuwbouw wijk waar KPN niet ligt. Wat op zicht gek is want meerdere buren hebben KPN.
Het mooiste is nog wel dat de kabel al aan de overkant ligt en alleen nog maar onder de straat door naar ons huis gelegd hoeft te worden. Dus zo moeilijk kan het niet zijn.
Na talloze telefoontjes en mails, zelf uit eindelijk met de kabel legger gebeld dit schijnt Volker Wessels Telecom te zijn. En na veel moeite krijgen we dan eindelijk een datum, in week 20 worden we aangesloten. Nu is het inmiddels week 21 en nog steeds geen aansluiting, dus maar weer gebeld maar wederom kunnen ze niet zeggen wanneer het wel gebeurt.
Wellicht is het een idee voor KPN om een andere aannemer te zoeken of gewoon afspraken met Enexis te maken om gewoon de aansluiting neer te leggen als zij de stroom doen want dan is de grond al open, scheelt weer kosten. Maar op de een of andere manier is het goedkoper om zelf alles open te graven en weer dicht te maken dan samen te werken.
We hebben na veel moeite wel een wifi box gekregen van KPN met 15gb per dag aan data, nou ik kan je vertellen als je met twee mensen thuis werkt is dat om 10 uur in de ochtend al op. En meer kunnen ze wel geven maar toch ook weer niet want KPN heeft dat kastje niet geregeld maar KPN netwerk en die laatste kan niet meer geven dat moet KPN doen, maar ja die kunnen dat dus niet.
Wij zitten dus al 4 maanden zonder internet en hebben het ruim 8 maanden geleden aangevraagd, nu zou je denken zo lang hoeft dat toch niet te duren. Nou blijkbaar wel want wie je ook aan de mail of telefoon krijg ze kunnen allemaal niks. Misschien handig om al die afdelingen op te doeken want ze kunnen toch niks doen voor je. Of nog beter laat die mensen in plaats van de telefoon opnemen, de kabels in de grond leggen.
Je kan je niks doen want ja er zijn twee bedrijven die hier een kabel leggen en dat zijn Ziggo en KPN en beide lijken niet instaat om dat te doen, echt belachelijk in deze tijd. 
We houden je op de hoogte van hoe dit verder afloopt. Tot die tijd zou ik iedereen adviseren die andere aanbieders kan kiezen buiten KPN & Ziggo om dat te doen. 
















Add your first comment to this post